Heu valorat molt positivament l'experiència i en cada una de les quatre sessions, us heu quedat amb ganes d'eixir a llegir més poemes. Fenomenal! Als professors ens han agradat les vostres lectures i la implicació general en l'acte. I ara, per tal de recordar aquest bonic homenatge, publiquem una selecció de les vostres intervencions (25 poemes) en aquest vídeo de 25 minuts. Esperem que siga del vostre interés.
07 de maig, 2013
Lectura col·lectiva de poemes d'Estellés
Dijous 25 d'abril ens vam aplegar a la sala d'actes de l'institut diferents grups de 4t ESO, 1r i 2n de Batxillerat per a commemorar el vinté aniversari del traspàs del poeta valencià Vicent Andrés Estelles amb la lectura col·lectiva de més de 100 poemes de l'autor. La direcció del nostre centre va tenir la iniciativa de convidar els organitzadors de Paraula Viva (Joanvi Cubedo i Isidre Crespo) acompanyats d'una tècnica de so de la Universitat de València per tal de presentar i dirigir l'activitat de lectura i enregistrament de totes les recitacions. En unes setmanes, diuen, ens donaran en CD d'àudio el bon treball de declamació que heu fet.
- - - - -
P.S. (19-09-2013) Enllaç amb els 100 àudios de poemes enregistrats el 25 d'abril de 2013.
22 d’abril, 2013
La renovació del teatre en català des de la postguerra fins l'actualitat
Com en el cas de la poesia i la narrativa, les conseqüències de la Guerra Civil foren nefastes per al teatre en català: prohibició de representar qualsevol obra en llengua catalana, exili de molts dramaturgs, desconnexió absoluta dels nous corrents teatrals europeus.
Amb aquesta presentació us volem mostrar, de forma esquemàtica, en quina situació va quedar i com va evolucionar des d'aquells difícils dies fins l'actualitat.
Amb aquesta presentació us volem mostrar, de forma esquemàtica, en quina situació va quedar i com va evolucionar des d'aquells difícils dies fins l'actualitat.
03 de març, 2013
POESIA CATALANA DE POSTGUERRA
Per mitjà d'aquesta presentació elaborada en PREZI farem un repàs dels autors i les obres més importants de la poesia catalana de postguerra, convertits ja en clàssics de les nostres Lletres.
17 de febrer, 2013
17 de gener, 2013
Recull de contes

Aquestes lectures us serviran de referència per als temes de narrativa que començarem a treballar la pròxima setmana. Les activitats proposades us ajudaran a reflexionar sobre els temes i les tècniques emprades i a adonar-vos de l'evolució de la narrativa catalana durant aquest període.
07 de gener, 2013
La narrativa
En uns dies tornarem als temes de literatura i heu d'anar pensant en preparar les exposicions de classe. Començarem treballant la narrativa, primer explicarem com era la situació del gènere narratiu després de la guerra civil i quina ha estat la seua evolució fins els nostres dies. A continuació estudiarem tres autors destacats d'aquest gènere.
Ací teniu unes quantes adreces per elaborar
els temes de literatura. Per a l’exposició feu-vos un guió dels
aspectes essencials i relacioneu-los a partir de l'enunciat del tema. Les
qüestions us poden orientar.
1.
Explica en quina mesura el context sociopolític dels anys posteriors a la Guerra Civil fins als anys 70 condiciona la producció narrativa de l’època.

https://sites.google.com/a/laserpblanca.com/la-serp-blanca/enric-valor-coordenades-obra-josep-iborra
1-La natura com a tema en la narrativa de
Valor.
2-Característiques
del seu registre literari.
3- Paper
que exerceix la narrativa valoriana en la nostra literatura (Cicle de Cassana)
4- Diversitat de l'obra d'Enric
Valor.

3. La
producció literària de Mercè Rodoreda incideix sobre la psicologia
dels personatges. Estàs d’acord amb aquesta asseveració? Explica
per què.
1- El retrat psicològic femení en les novel·les de Rodoreda.
2- Quines etapes de la vida es reflecteixen a les seues novel·les?
Explica-ho.
3- La presència dels símbols en les seues narracions.
https://sites.google.com/a/laserpblanca.com/la-serp-blanca/4-tema-literatura-catalana-pau
5.
Explica en quina mesura la narrativa curta de Quim Monzó reflecteix
la societat contemporània i amb quins recursos literaris ho fa.
1- Temes i
estil de Quim Monzó als seus relats.
2- Visió de
la vida present als seus relats? Relació amb la societat contemporània
04 de gener, 2013
VICENT ANDRÉS ESTELLÉS, CRONISTA DE RECORDS I ESPERANCES
Us vull recordar que al Centre del Carme de València, des del 28 de novembre fins al 17 de febrer del 2013, s'està realitzant una exposició sobre Vicent Andrés Estellés. No deixeu d'anar-hi per gaudir, amb tots els vostres sentits, del que ens ofereix: coneixereu moments de la vida de l'escriptor mirant les fotografies exposades, llegireu i, millor encara, escoltareu, els seus poemes recitats per, entre d'altres, Ovidi Montllor. També hi trobareu objectes personals, llibres seus, manuscrits... Tota una mostra que us acostarà a un dels més grans poetes de la nostra literatura.
Com a activitat podeu deixar constància de les vostres impressions en forma de ressenya.
05 de desembre, 2012
Com seran les proves d'accés a la Universitat
Assignatura per assignatura, les distintes proves d'accés a la Universitat previstes per al proper mes de juny seran semblants a les de l'any anterior. Ens acaben d'enviar al centre des de la Universitat aquest dossier que compartim amb vosaltres perquè tingueu la primera orientació oficial. Feu una ullada a la guia i pregunteu als vostres professors qualsevol dubte que se us plantege al respecte.
Guia PAU 2012-13
13 de novembre, 2012
29 d’octubre, 2012
Exposicions de literatura. L'assaig

Els primers
temes que treballarem seran els de l'assaig:
15. Valora la repercussió de l'assaig de Joan Fuster en el context de l'època.
En aquest enllaç podreu veure uns vídeos de Joan Fuster
Per elaborar-los consulteu el llibre de classe, els textos i les pàgines web que trobareu pitjant sobre l'enunciat del tema.
Recordeu que el treball té dues parts: l’elaboració de l’exposició a classe i la redacció del tema per preparar les proves (del curs i les PAU). L’extensió aproximada d'aquest text pot ser d'unes 300 paraules. El tema que redacteu serà el que passareu als companys.
Recordeu que el treball té dues parts: l’elaboració de l’exposició a classe i la redacció del tema per preparar les proves (del curs i les PAU). L’extensió aproximada d'aquest text pot ser d'unes 300 paraules. El tema que redacteu serà el que passareu als companys.
El
tema l’heu de desenvolupar sempre a partir de l’enunciat de la pregunta. Així i tot
no podeu deixar de parlar de l’autor en general i de la seua obra en
particular. Aquesta part, més general, pot estar al principi de l’exposició i, a
continuació, us centreu en l’enunciat de la pregunta.
11 d’octubre, 2012
Ser Joan Fuster. Antologia de textos fusterians
Planificació
lectura:
Llegir els articles i fer
les activitats corresponents seguint aquest calendari:
- El món de cada dia i En la nostra societat de consum (26 d’octubre)
- Reflexions generals i diverses, De joves i de vells i Ecologisme i contradiccions (2 de novembre)
- De la por a la guerra, Aforismes i Dues notes (16 de novembre)
El
dia assenyalat dedicarem part de la classe a comentar i debatre sobre
els temes dels diferents articles. Portareu les activitats per escrit
dels apartats corresponents i totes aquelles anotacions, reflexions
que us haja suggerit la seua lectura.
Activitats del llibre
1. Activitats
introductòries :
- Característiques generals de l’assaig.
- Situació de la literatura durant la postguerra, especialment la del gènere assagístic.
- Busca informació sobre l’autor.
2.
Activitats de caràcter general:
Llegir-les
amb atenció per tenir en compte les recomanacions.
3.
Propostes concretes sobre els textos seleccionats:
3.2, 3.4, 3.5, 3.6, 3.8,
3.10, 3.14, 3.16, 3.17, 3.19, 3.20, 3.21, 3.22, 3.23, 3.28, 3.29,
3.30, 3.33, 3.34.
De tots els articles
podeu indicar tema i arguments emprats.
Treball final
Fer una ressenya de
l’obra ( que presentareu junt amb les activitats anteriors) el dia
23 de novembre.
La ressenya consta de
tres parts:
- Biografia:
- Aspectes de la vida de l’autor relacionats amb el tema de l’obra.
- Fitxa tècnica.
- Resum (descripció de l’obra)
- Tema
- Les idees
- la finalitat (que pretén aconseguir l’autor amb les idees que exposa.
- Opinió crítica (valoració de l’obra)
- Valoració crítica de:
- El tema i les conclusions.
- La postura adoptada per l’autor davant el tema.
- Breu conclusió sobre:
- Les vivències que t’ha generat.
- Els nous coneixements que t’ha aportat.
- La teua postura davant el tema. Estem d’acord amb les idees que presenta? Estem en contra? Per què?
- La possible utilitat i interés de l’obra.
- La comparació amb altres obres sobre el mateix tema.
03 d’octubre, 2012
El text expositiu
Per repassar tot el que hem estat treballant aquest darrers dies ací teniu un text que heu de dur comentat el proper dia de classe.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)