15 de novembre, 2006

La ciutat d'Elx vista per Adrián Albalat, Martín Forés, Sergio Gil i Adrián Herrero

El primer que férem va ser visitar el Centre d’interpretació del palmerar. Vam entrar al Museu del Palmeral i després férem un passeig per l’Hort de Sant Plàcid i vam vore que els camps de cultiu estaven dividits en parcel·les, les quals estaven delimitades per sèquies. A la vora d´aquestes parcel·les, estan plantades les palmeres, que són utilitzades per a obtenir d´elles els dàtils o la palma blanca; i en la part interior de les parcel·les es troben la resta de cultius. Aquesta tècnica és heretada dels àrabs, i és la manutenció d´aquesta manera de cultiu el que ens ha sorprés, ja que fa uns segles l’agricultura d´Espanya va haver d’abandonar el antics mètodes de cultiu perquè no eren rendibles. Després del Palmerar vam anar a l´Hort del Cura, on hi havia palmeres de moltes classes, però la que més ens cridà l’atenció va ser la Palmera Imperial, que era una palmera que tenia al seu tronc set palmeres. El fet de poder veure una palmera amb aquesta forma es tota una raresa. Tot seguit de l´Hort del Cura vam visitar el Centre de Congressos, on hi havia una exposición en què es mostrava una de les indústries més destacades d´Elx: el calçat o calcer. En l’exposició vam veure com era al principi la indústria sabatera d´Elx i la seua evolució al llarg del temps, i com està ara sent afectada per la venda de calçat més barat, importat de països d´Orient com Xina. Per últim vam anar a veure la Dama d´Elx al museu MAHE (Museu d’Arqueologia i Història d’Elx), ens vam fotografiar amb ella, i va ser mentre estàvem fent-nos les fotos quan una senyora ens va contar que el forat que la Dama portava al darrere era per a dipositar les cendres del difunt. Això ens cridà molt l’atenció perquè convertia la Dama en una mena de taüt, no era només un simple bust com pensàvem.

Gravació de l'entrevista a un il·licità en dos fragments d'un minut cadascú(MP3):
(Per escoltar-la pitgeu sobre la 1a o la 2a part.)