Planificació
lectura:
Llegir els articles i fer
les activitats corresponents seguint aquest calendari:
El món de
cada dia i En la nostra societat de consum (26
d’octubre)
Reflexions
generals i diverses, De joves i de vells i Ecologisme
i contradiccions (2 de novembre)
De la por a la
guerra, Aforismes i Dues notes (16
de novembre)
El
dia assenyalat dedicarem part de la classe a comentar i debatre sobre
els temes dels diferents articles. Portareu les activitats per escrit
dels apartats corresponents i totes aquelles anotacions, reflexions
que us haja suggerit la seua lectura.
Activitats del llibre
1. Activitats
introductòries :
Característiques
generals de l’assaig.
Situació de
la literatura durant la postguerra, especialment la del gènere
assagístic.
Busca informació
sobre l’autor.
2.
Activitats de caràcter general:
Llegir-les
amb atenció per tenir en compte les recomanacions.
3.
Propostes concretes sobre els textos seleccionats:
3.2, 3.4, 3.5, 3.6, 3.8,
3.10, 3.14, 3.16, 3.17, 3.19, 3.20, 3.21, 3.22, 3.23, 3.28, 3.29,
3.30, 3.33, 3.34.
De tots els articles
podeu indicar tema i arguments emprats.
Treball final
Fer una ressenya de
l’obra ( que presentareu junt amb les activitats anteriors) el dia
23 de novembre.
La ressenya consta de
tres parts:
Biografia:
Aspectes de la vida
de l’autor relacionats amb el tema de l’obra.
Fitxa tècnica.
Resum (descripció
de l’obra)
Tema
Les idees
la finalitat (que
pretén aconseguir l’autor amb les idees que exposa.
Opinió
crítica (valoració de l’obra)
Valoració
crítica de:
Breu conclusió
sobre:
Les vivències
que t’ha generat.
Els nous
coneixements que t’ha aportat.
La teua postura
davant el tema. Estem d’acord amb les idees que presenta? Estem
en contra? Per què?
La possible
utilitat i interés de l’obra.
La comparació
amb altres obres sobre el mateix tema.